Свідомий метод навчання. Дитина та “девайси” - проблема чи перевага?


Опубліковано 26 Квітень 2017 о 09:19

Блог Діти в місті Київ >  Освіта >  Свідомий метод навчання. Дитина та “девайси” - проблема чи перевага?


Свідомий метод навчання. Дитина та “девайси” -  проблема чи перевага?

Коли вперше чуєш вислів “програмувати легко” або “програмування для дітей від 5 років”, виникає безліч думок, активних обговорень і дискусій. Адже, поясніть - як? Як дитина в 5 років може самостійно програмувати, створювати власні ігри, історії чи короткі мультфільми? Ми, дорослі, цього не можемо, що вже говорити про маленьких дітей?


Світ змінився, а разом з ним змінились і наші діти.

Для сучасних дітей новітні технології, “девайси” та електронні розробки - це не що інше, як книжки чи газети для старшого покоління! Це джерело інформації, своєрідний формат освіти, новий спосіб самовдосконалення. 

“Діти в місті” вирішили перевірити, як проводять час сучасні діти поза школою, знайти відповіді на питання, які хвилюють усіх свідомих батьків, та дізнатись, яким чином навчити дитину правильно “спілкуватися” з гаджетами, адже на сьогодні існує велика кількість дискусій на тему “Діти та телефони, планшети, ноутбуки. Заборона чи дозвіл?”. 

Наша редакція відшукала освітній заклад нового формату - Технологічна Площадка Kid’IT, ми вирішили завітати у гості зі своєю міні командою "ревізорів". Саме у цьому місці діти навчаються програмуванню з 5 років та створюють власні шедеври! 

Потрапивши до затишного холу технологічної площадки, ми зустрілися з дружньою командою Ніндзя (так себе називають молоді вчителі закладу), активними батьками та метушливими дітками! Частина гостей пила каву або чай, частина фотографувалась, а діти захопливо ділилися враженнями з мамою та татом… Стало так затишно та комфортно, атмосфера закладу змушувала відчувати, що ти саме там, де треба, і саме тут на тебе чекали!




Креативність, кмітливість та комунікабельність - три сильні "К" в характері дитини!

Перед офіційним врученням дипломів та випускним, “Діти в місті” побували на стандартному уроці з програмування. Ми були приємно враженні: наша команда не очікувала побачити такий стиль виховання, навчання та проведення дозвілля! 

 Спочатку діти гралися, співали та танцювали. Для частини своїх маленьких учнів - “драконів” Ніндзя вмикали відео ролик з танцем тварин “Мадагскар”, діти мусили запам’ятати всі рухи та запрограмувати іншу частину групи “роботів”, змусити їх танцювати точно як герої мультфільму, використовуючи лише сило слова та мовну фантазію!

Діти були у захваті, сміялися, танцювали, веселилися та, не усвідомлюючи того, розвивали креативність, комунікабельність і кмітливість. 

Потім всі зручно вмостилися на м'які пуфи, сіли у тісне коло, одноголосно вимовили свій мотивуючий лозунг та разом з Ніндзею почали програмувати. Кожен створював щось оригінальне, втілював свої думки у життя і показував одноліткам результати кропіткої роботи. Це був персональний шедевр кожного, їх унікальна розробка в такому маленькому віці!




 Якщо ти вмієш програмувати, втілювати фантазію у життя, кожна мрія стане реальною!

І ось настав найвідповідальнійший момент - випускний у наших маленьких програмістів! Усіх батьків запросили до кімнати! Тепер мами та татусі - це роботи, а діти мають запрограмувати їх, навчити рухам жителів Мадагаскар! Як би ви бачили ці дитячі погляди… Скільки щастя та радості! Скільки задоволення від того, що мама та тато теж танцюють, розуміють тебе та ведуть ту саму гру, що й дитина! Круто, дуже позитивно та весело!

Діти презентували роботи, батьки аплодували і раділи досягненням своїх винахідників! Кожному вручили диплом, привітали з закінченням курсу та переходом на новий рівень програмування. 




Після заходу ми поцікавились у Kid’IT технологічними аспектами навчання. Нам стало цікаво, що ж береться за основу програмування і взагалі, як це все працює!

“В основі курсу "Візуальне програмування" - мова програмування для дітей 5-8 років ScratchJr, розроблена MIT Media Lab (США). Це адаптована версія мови Scratch, де діти створюють свої історії, ігри, поєднуючи разом графічні блоки в певній послідовності, в внаслідок чого персонажі рухаються, стрибають, танцюють, співають і т.п.

В основі програми методичні рекомендації дослідницького інституту США в українському варіанті програма все-таки пройшла адаптацію під локальні особливості наших дітей.” 




Девайси - це не хвороба, не залежність і навіть не джерело конфлікту між дитиною та батьками! Головне - знайти підхід та навчити дитину спілкуватись з гаджетами, так як навчили її мові, хотьбі та життєвим навичкам...

Виявляється, дитину можна навчити спілкуватися з гаджетами правильно, без хворобливого фанатизму! Забороняти, ставити дитину у рамки і йти на конфлікт інтересів - не варіант! Треба показати, що це не іграшка, це джерело інформації, розвитку креативності та ідейності! Спробуйте виділити час, коли дитина може спокійно користуватись технікою даного формату, та разом з нею відкривайте все нові і нові можливості сучасності!  Адже, свідоме відношення батьків до взаємодії з гаджетами, запорука свідомого і спокійного ставлення дитини до новітніх пристроїв! 


Живе спілкування з однолітками, власні проекти та спільні інтереси, відчуття того, що ти унікальний, розумний та кмітливий, що ти можеш створити власну програму і презентувати її - ось, що таке технологічна грамотність! 


І наостанок, супер мега позитивне відео від батьків та комади Kid’IT! 






Підпишись на щотижневу програму від "Діти в місті"


Пошук